DMS Archiwum to program służący do prowadzenia elektronicznego archiwum firmy. Wbudowany moduł skanera pozwala przenieść na postać elektroniczną dokumenty papierowe przechowywane w archiwum oraz dołączać na bieżąco wszelkiego rodzaje pliki związane z aktualnie prowadzoną działalnością.
W programie można zdefiniować dowolną liczbę rejestrów, a w nich jednostki archiwalne, przeznaczone do przechowywania materiału archiwalnego. Jednostki archiwalne mogą być obrazem elektronicznym teczek, segregatorów, poszytów lub dokumentów przechowywanych w archiwum lub tematów, projektów związanych z prowadzoną działalnością.
Program może zostać zainstalowany na pojedynczym stanowisku i stanowić elektroniczne archiwum obsługiwane przez jednego pracownika, który zarządza nim i udostępnia na żądanie dokumenty w miejscu lub drogą elektroniczną.
Wersja sieciowa programu oferuje możliwość pracy zespołowej, wielu użytkowników może tworzyć archiwa, udostępniać je czasowo innym użytkownikom lub elektronicznie. Ta wersja programu przeznaczona jest dla pracowników pracujących wspólnie nad realizacją projektów, zadań, którzy potrzebują stałego, ale kontrolowanego dostępu do zasobów archiwalnych firmy.
Zastosowania
- do przechowywania dokumentacji związanej z działalnością firmy,
- do udostępniania danych archiwalnych drogą elektroniczną,
- do zespołowego przetwarzania i korzystania z zasobów archiwalnych firmy.
Bazy danych
Program może korzystać z bezpłatnych baz danych:
- MS SQL Server Compact (baza jednostanowiskowa),
- MS SQL Server Express Edition (baza sieciowa - seci rozległe, dostęp również przez sieć internet)
oraz komercyjnych baz MS SQL Server 2008, 2010, 2012