Programy pakietu MDB Firma instalowane są za pomocą programu instalacyjnego InstalShield, który instaluje wszystkie niezbędne do uruchomienia programu składniki.
Programy mogą pracować w systemach Windows, od wersji 95 do 10.
W systemach Windows 7, 8 i 10 zalecane jest ustawienie zgodności z Windows XP SP3.
Programy korzystają z bazy danych MS Access. Mogą być instalowane na pojedynczych stanowiskach lub pracować w sieciach lokalnych.
Instalacja w sieciach lokalnych
Program należy zainstalować na każdym stanowisku komputerowym. Utworzoną bazę należy przenieść do folderu sieciowego. Następnie należy udostępnić folder sieciowy zawiewający bazę wszystkim stanowiskom komputerowym, na których zainstalowany został program. Na stanowiskach komputerowych należy otworzyć wspólną bazę danych (menu Baza, polecenie Otwórz). Stanowiska komputerowe pracujące w sieci muszą mieć pełne prawa dostępu do folderu zawierającego bazę.
Aktualizacja oprogramowania
Program posiada mechanizm aktualizacji (menu Baza, polecenie Aktualizuj). Po uruchomieniu aktualizatora, program sprawdzi czy jest nowsza wersja, jeżeli jest to zaproponuje aktualizację oprogramowania.
Reinstalacja
Może się zdarzyć, że program nie działa prawidłowo lub nie można wykonać aktualizacji i wtedy najlepiej wykonać reinstalację programu. Sposób przeprowadzenia reinstalacji:
- Wykonać kopię bazy danych (menu Baza, polecenie Zapisz jako) lub skopiować plik bazy (plik ma rozszerzenie .mdb i znajduje się na dysku komputera).
- Z panelu sterowania otworzyć okno zainstalowanych programów i usunąć program.
- Pobrać z sieci najnowszą wersję programu.
- Zainstalować program.
- Jeżeli baza danych jest niewidoczna z menu Baza wybrać polecenie Otwórz i otworzyć bazę danych.
Usuwanie programu
Aby usunąć program należy odszukać program na liście zainstalowanych programów (w oknie Panelu sterowania) i wybrać opcję Usuń. Instalator usunie z komputera wszystkie zainstalowane pliki.